پی ال سی زیمنس به همراه قیمت

پی ال سی زیمنس در حقیقت یک قطعه ی کنترل کننده قابل برنامه ریزی است که می‌تواند اطلاعات را در قسمت ورود اطلاعات بصورت باینری یا بلعکس آنالوگ دریافت کند و تمامی اطلاعات را بر اساس برنامه ای که در حافظه اصلی خود دارد پردازش میکند.

پی ال سی  مداوم وضعیت دستگاه های ورودی را کنترل کرده و بر اساس یک برنامه سفارشی برای کنترل وضعیت دستگاه های خروجی تصمیم گیری کند. از مزیت های پی ال سی این است که مدولار بوده؛ یعنی شما می‌توانید انواع دستگاه های ورودی و خروجی را متناسب با برنامه خود ترکیب و مطابقت دهید.

کارایی پی ال سی زیمنس در صنایع را زمانی در می یابید که بدانید اصلا این تجهیز چیست.

پی ال سی زیمنس در واقع ساخته شده در کشور زیمنس آلمان می باشد. که در صنعت و دنیای برق جایگاه ویژه ای در ایران پیدا کرده است و بین مهندسین و متخصصان رشته برق از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

از پی ال سی ها در صنایع شیشه سازی، کاغذ سازی، نیروگاه ها، کارخانه های استخراجی و نیروگاه ها و موارد دیگر استفاده می شود. ‌

کنتاکتور برق نوعی کلید الکترومغناطیسی است كه جهت قطع و وصل كردن مدار با کمک سیم پیچ مغناطیسی بكار برده می شود. در واقع با تحریک یا وصل شدن این سیم پیچ مغناطیسی یا بوبین کنتاکتور وصل و مدار سه فاز یا تکفاز را وصل کرده و برعکس با قطع شدن ولتاژ بوبین، کنتاکتور قطع می شود. یکی از مهم ترین و پركاربردترین تجهیزات در برق صنعتی و سیستم های قدرت، کنتاکتور می باشد.

این تجهیز یکی از اجزای لازم جهت تابلو برق بوده و به آن کلید الکترومغناطیسی هم گفته می شود. این مزیت باعث می شود كه بتوان مدار را از راه دور و از هر نقطه ای قطع و وصل كرد. این محصول با تحریک بوبین داخل کنتاکتور با کمک ولتاژ AC یا DC، جهت قطع و وصل كردن مدارهای قدرت از راه دور بكار گرفته می شود. کنتاکتور با بهره گیری از عملکردی مشابه عملکرد رله، در آمپراژ بالا بكار برده می شود. همینطور می توان گفت به دلیل استفاده در آمپراژ بالا، سرعت قطع و وصل کنتاکت های آن در مقایسه با رله کمتر می باشد.

کنتاکتور زیمنس

برای خرید کنتاکتور زیمنس با ما در ارتباط باشید، بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارائه می کنیم، کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در پارس اتوماسیون تماس بگیرید.

کنتاکتور چیست و چگونه کار می کند؟

کنتاکتور زیمنس به دلیل ظرفیت عبوری جریان بالا، بیشتر در مدارات قدرت استفاده می شوند. کنتاکتورهای برق بر خلاف رله ها توان و ظرفیت عبور جریان بالاتری دارند و جهت ظرفیت تحمل جریان بالاتری ساخته می شوند. رله ها ظرفیت عبوری جریان پایینی دارند و به همین دلیل، بیشتر در مدارهای فرمان بكار می روند.

در داخل کنتاکتور برق دو عدد فنر موجود بوده كه زمان قطع بودن بوبین کنتاکتور، وظیفه برگرداندن قسمت متحرک به حالت عادی را بر عهده دارند. وقتی اختلاف پتانسیل به دو سر بوبین کنتاکتور اعمال می شود، بوبین یا سیم پیچ بر اثر عبور جریان دارای میدان مغناطیسی می شود و مثل آهنربا قسمت متحرک هسته را به خود جذب می کند. در محل جذب کنتاکت هایی وجود دارند كه با قطع و وصل شدن هسته، قطع و وصل می شوند و به شکل کلید عمل می کنند.

پارس اتوماسیون نمایندگی رسمی زیمنس از شما دعوت می کند برای خرید هر نوع کنتاکتور زیمنس از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم.

معرفی پرکاربرد ترین های plc

پی ال سی S7-200 زیمنس

پی ال سی s7-200 یا میکرو پی ال سی بصورت یکپارچه (کامپکت) تولید شد به گونه ای که هر سه بخش اصلی (سی‌پی‌یو، بخش ورودی و خروجی، منبع تغذیه) داخل یک جعبه قرار کرفته است که جز اولین محصولات از سری S7 به حساب می‌آید و بیشتر برای سیستم های ساده به کار برده می‌شود و نسبت به سایر پی ال سی ها ورودی و خروجی بیشتری دارد نسبت به سایر پی ال سی ها و معمولا در پروژه های بالا استفاده نمی‌شود.

پی ال سی S7-300 زیمنس

پی ال سی هایی موجود هستند که ساختار آن بصورت ماژولار می‌باشد که با مدل سری 300 تولید می‌شود.

به این معنا که بخش های مختلف آن امکان جدا شدن از هم به راحتی دارد و این امکان را می‌دهد که سی‌پی‌یو، ورودی خروجی، ماژول های تغذیه را کنار هم قرار داد و بصورت یک پی ال سی ساخت.

 پی ال سی S7-400 زیمنس

پی ال سی s7-400 معمولا جز پی السی های رک هستند که این مدل نسبت به مدل سری های قبلی از تنوع بیشتر پردازنده  برخوردار است.

از بزرگترین مزیت آن می‌توان استفاده از ماژول های متعدد و متنوع نام برد که  این نوع پی ال سی برای پروژه های سنگین صنعتی طراحی شده است و بزرگترین تفاوت آن با دیگر پی ال سی های ماژولار طریقه نصب آن است که بصورت عمودی انجام می‌شود و همچنین ماژول مرکزی می‌باشد که در قسمت پشت پی ال سی قرار دارد و حتما باید آن بسته باشد که معنای تمام شدن کار را دارد به صورتی که بدون آن پی ال سی قادر به کار کردن نخواهد بود.

پی ال سی S7-1200 زیمنس

سری پی ال سی S7-1200 جدیدترین محصول از خانواده اتوماسیون صنعتی زیمنس می باشد که با امکانات پیشرفته و سری 200 می‌باشد که از سال 2009 وارد بازار شد.

در این سری پی ال سی از پردازنده های قدرتمند تری نسبت به پی ال سی سری 200 استفاده شده و ارتباط با کابل HMI در این مدل از طریق LAN  می‌باشد و بزرگترین مزیت آن که کار را برای کاربران آسانتر کرده است نرم افزار برنامه نویسی آن TIAPORTAL می‌باشد.

پی ال سی S7-1500 زیمنس

پی ال سی S7-1500 بیشترین کارایی را برای دستگاه های با سایز متوسط و رو به بالا دارد و نسبت به سایر پی ال سی ها انعطاف پذیری بیشتری دارد. اجرای برنامه کاربر به راحتی توسط  واحد پردازش مرکزی انجام می‎شود.

این نوع پی ال سی در مقایسه با سری های 300 و 400 دارای مزایای بهتری از جمله کیفیت و کارایی بهتر و بالاتر، دارا بودن پورت ارتباطی پروفی نت، سرعت بالاتر، امکان برنامه نویسی با قابلیت های بالا، و خطایابی و نمایشگر آسانتری می‌باشد.

همچنین برای سری های 200،300،400 میتوان با استفاده از نرم افزار های مربوطه  بدون نیاز به تغییر به سری پی ال سی 1500 تبدیل کرد.

مینی plc (لوگو زیمنس)

کوچکترین نوع پی ال سی را معمولا به اسم لوگو پی ال سی شناخته می‌شود دارای یک صفحه ی کوچک هستند با تعدای دکمه که معمولا برای استفاده در پروژه و کارهای کوچک استفاده می‌شوند و به کمک نرم افزار ها امکان مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود که علاوه بر برنامه ریزی با کامپیوتر، به کمک صفحه کوچکی که دارد هم امکان ارسال دستورات به پی ال سی وجود دارد و می‌توان به راحتی به آن برنامه داد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *