۶ ویژگی ضروری برای طراحی اپلیکیشن آموزشی موفق و کاربردی

اپلیکیشن آموزشی از جمله اپلیکیشن هایی بوده که همواره مخاطبین آن قشر فرهنگی جامعه است. با توجه به اینکه اپلیکیشن آموزشی می توانند بستر های مناسبی جهت ارتقا آموزش و مهارت های درسی و غیر درسی فراهم می کند، می توان از این بستر نهایت استفاده را کرد و برای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی کوشید. این مورد علاوه بر داشتن درآمد بالا، در غنی سازی فرهنگ آموزش هم تأثیر به سزایی دارد.

۶ ویژگی ضروری برای طراحی اپلیکیشن آموزشی موفق و کاربردی

 Login/ Signup یا ورود به سیستم: بهتر است در طراحی اپلیکیشن آموزشی به این نکته توجه کنید که گزینه های مختلفی را برای ورود به سیستم ارائه دهید. به عنوان مثال یک حساب کاربری می تواند از طریق ایمیل، شماره تلفن یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل Facebook، Twitter، LinkedIn و سایر موارد ایجاد شود. برای اینکه اپلیکیشن کاربر پسند تر باشد، باید حساب کاربری را تایید کرده و گزینه ” فراموشی کلید عبور” را اضافه کنید.

پروفایل کاربر: از طریق این داشبورد، کاربران می توانند بررسی کنند که در کدام دوره ها شرکت کرده اند و برنامه های خود را تنظیم کنند. آن ها همین طور می توانند جزئیات حساب خود مثل موضوع، سن، تحصیلات و … را اضافه کنند.

مطالب آموزشی : اولا مطالب یادگیری باید از نظر علمی اثبات شده باشند و بسته به اپلیکیشن آموزشی می تواند از انواع مختلفی باشد:

  • مواد صوتی / تصویری
  • تمرینات تعاملی برای تعیین سطح تحصیلات
  • دوره های آنلاین
  • پوش نوتیفیکیشن که برای مشارکت کاربر مفید است. این اعلان ها فرصتی برای تخفیف، خصوصیات جالب جدید، به روزرسانی دوره و … است.

ادغام شبکه های اجتماعی: امروزه تصور یک اپلیکیشن موبایل بدون اجرای چنین ویژگی غیرممکن است. در واقع این ویژگی به کاربر امکان می دهد که موفقیت خود را با دوستان به اشتراک بگذارد.

قابلیت جستجو: هر چه کاربر سریع تر به نتایج دلخواه برسد، شانس بیشتری هست که اپلیکیشن آموزشی شما را حفظ کند. همین طور دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین مورد نیاز خود را پیدا کنند.

مبلغ پرداختی: وقتی نوبت به پرداخت آنلاین است، باید امنیت را کنترل کنید. علاوه بر این، شما باید یک روش پرداخت مناسب از طریق کارت های اعتباری، PayPal، Braintree و … ارائه دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *